Kandidaat aan het woord: “Eigenlijk werd ik al in het eerste gesprek met Maarten door hem heel erg op mijn gemak gesteld”

Review

Hoe ervaren onze klanten de dienstverlening? In deze rubriek komen onze klanten aan het woord, desgewenst anoniem. Vandaag het verhaal van een kandidate die bij ons terecht kwam en erg geholpen was met de positieve instelling van onze collega Maarten. Hierbij vertelt ze haar verhaal.

Wat was het probleem?

Desanka vertelt: “Mijn naam is Desanka en ik ben in september 2021 uitgevallen in mijn werk als horecamedewerker. Ik kwam thuis te zitten met een burn-out met aardig wat bijkomende klachten. Dat was voor mij een behoorlijk dieptepunt.

Na een paar weken kreeg ik contact met een bedrijfsarts en kreeg te maken met alles wat daarbij komt kijken. Vaak voelde ik mij bezwaard, maar ik werd altijd op mijn gemak gesteld. Na een tijdje bleek ik in een traject te zitten in het 1e spoor, om te kijken/proberen of ik weer terug kon keren in mijn eigen werk. Door een aantal omstandigheden is het niet gelukt in het eerste ziektejaar. In maart 2023 kreeg ik een telefoontje van VDHC Werkadvies en kwam in contact met Maarten Noordijk.“

Hoe heeft VDHC Werkadvies geholpen?

“Ik ging mijn tweede ziektejaar in en naast het 1e spoor werd nu ook het 2e spoor ingezet. Dit vond ik heel spannend, want ik wist niet wat er van mij verwacht werd. Eigenlijk werd ik al in het eerste gesprek met Maarten door hem heel erg op mijn gemak gesteld. Hierdoor werd de spanning gelijk al wat minder.

Daarna heb ik regelmatig contact gehad met Maarten. Hij probeerde mij in eerste instantie te helpen om weer terug te keren in mijn eigen werk (1e spoor), aangezien ik al voor een groot deel uren had opgebouwd. Als ik vragen had of iets dergelijks kon ik altijd een mail of appje sturen, dan kreeg ik vrijwel dezelfde dag of een dag later een berichtje terug.”

De afloop

“Uiteindelijk heb ik na goed overleg met Maarten de sprong gewaagd om toch ergens anders te gaan re-integreren, om zo weer op mijn volledige aantal uren te komen. Dit is uiteindelijk goed gelukt!

Daarna is er een nieuwe baan op mijn pad gekomen, die ik na overleg met Maarten (die altijd overal heel positief in staat) heb aangenomen. Dit alles heeft mij heel goed gedaan, ik ben dan ook heel blij en dankbaar voor alle hulp en positiviteit die Maarten mij al die tijd heeft gegeven.”

Meer weten?

Zit je met soortgelijke vragen als de kandidate uit bovenstaand verhaal en wil je meer informatie? Mail dan naar administratie@vdhcwerkadvies.nl, wij zorgen dat uw vraag bij de juiste persoon terecht komt.

 

Save the date: klantendag 2023

Op dinsdag 21 november organiseren wij onze eerste klantendag! Een interactief programma, gericht op Duurzame Inzetbaarheid. Het thema van de dag is: De kracht van wendbare en veerkrachtige..