Onze nieuwe collega Patricia Heersink stelt zich voor

Nieuwe collega

In oktober 2023 hebben wij Patricia Heersink welkom mogen heten binnen ons team. Patricia is inmiddels al helemaal geïntegreerd in ons bedrijf! Graag stelt zij zich via deze weg aan jullie voor.

Mijn naam is Patricia Heersink, woonachtig in Hoogland samen met mijn man Jan en onze Spaanse waterhond Benny. Ik ben in 1960 geboren in Zimbabwe, destijds Zuid Rhodesië. Mijn ouders zijn teruggegaan naar Nederland toen ik één jaar oud was. De reden hiervoor was dat zij dachten dat ik beter af zou zijn in Nederland, nadat ik een polio infectie (kinderverlamming) opliep toen ik negen maanden oud was. Ik herstelde goed, alleen mijn rechterarm bleef verlamd. Ik ben opgegroeid in Twente en voel me nog steeds een Tukker, al woon ik alweer meer dan 20 jaar in Hoogland. In mijn vrije tijd wandel ik graag. Ik geniet van de rust en de ruimte die de natuur mij geeft.

Ik ben op 1e paasdag geboren, een zondagskind!

Veelal wordt gedacht dat je handicap je in de weg zit. Natuurlijk had ook ik liever gehad dat ik nergens door gehinderd zou worden in het leven. Maar het maakte ook dat ik strijdbaar en vooral oplossingsgericht ben geworden. Het liefste was ik in de medische wereld terecht gekomen,  medisch analist of iets dergelijks. Maar dan heb je echt twee handen nodig! Dus dat moest ik loslaten.

Uiteindelijk is het een opleiding Toerisme geworden. Op mijn achttiende ben ik gaan werken als reisbureaumedewerkster. Het was een super leuke baan met een adviserende rol. Wat voor veel mensen nu niet meer voor te stellen is, is dat toen ik begon met werken er nog gewerkt werd zonder computers en internet.

Loopbaan in een notendop

Wat mij altijd veel werkplezier heeft gegeven is het contact met mensen en het van toegevoegde waarde kunnen zijn voor een bedrijf. Door de jaren heen heb ik verschillende functies binnen de reiswereld vervuld en bijbehorende opleidingen gedaan. De werkzaamheden verschoven uiteindelijk meer naar ondersteunende werkzaamheden zoals financiën en overige administratie. Ook dat gaf veel voldoening.

Na drieëndertig jaar viel in mei 2023 het doek voor de afdeling Meetings & Events van het bedrijf waar ik werkte als administratief medewerker. Het was belangrijk voor mij om afstand te nemen van wat geweest is. Ik heb de tijd genomen om tot rust te komen. Op een gegeven moment begon het weer te kriebelen. Al gauw wist ik: ik wil heel graag weer aan de slag, maar alleen daar waar het voor mij goed voelt!

Waarom koos je voor VDHC Werkadvies?

Na een heel prettig en open gesprek bij VDHC Werkadvies had ik direct het gevoel dat ik hier graag wilde werken. Het gevoel was gelukkig wederzijds! Geen grote organisatie, fijne werksfeer, respectvol en ruimte voor eigen inbreng.

Ik bén niet alleen een zondagskind, ik voel het ook echt zo. 😊

Save the date: klantendag 2023

Op dinsdag 21 november organiseren wij onze eerste klantendag! Een interactief programma, gericht op Duurzame Inzetbaarheid. Het thema van de dag is: De kracht van wendbare en veerkrachtige..