VDHC’s maandelijkse lunchsessie deel 5: Re-integratie bij burn-out

Burn-out

Aangezien wij elkaar als team niet dagelijks zien, vinden wij het fijn om ‘live’ met elkaar in contact te zijn middels een gezellige maandelijkse lunchsessie.

Tijdens de lunchsessies brengen onze medewerkers om de beurt een thema of bijvoorbeeld een vraag in, wat te maken heeft met ons werkveld. Het uiteindelijke doel hiervan is kwaliteitsbevordering van ons als bedrijf en onze dienstverlening. Deze maand was het thema ‘re-integratie bij burn-out’.

 

Re-integratie bij burn-out

Deze maand was het Anton zijn beurt om onze lunchsessie voor te bereiden. Anton is ZZP’er en wordt door ons ingeschakeld voor re-integratie trajecten. Hij weet veel over burn-out en mag zichzelf daarom ‘Burn-out specialist’ noemen. Anton is loopbaancoach, begeleidt 2e spoor trajecten, verzorgt burn-out coaching en burn-out preventie.

Het kantoor van Anton is op de Eemlandhoeve in Bunschoten-Spakenburg. Hier heeft hij tevens de mogelijkheid om mensen met een wat grotere afstand tot de arbeidsmarkt een tijdelijke werkplek te bieden waar zij met hun handen kunnen werken en in beweging zijn.

 

Energiegevend moment

De lunch werd geopend met de vraag welk moment op jouw werk je deze week energie gaf. Het is belangrijk dat je dit soort momenten ervaart. Mensen met burn-out hebben moeite om zulke momenten te benoemen of ervaren ze zelfs helemaal niet.

Er is vandaag gesproken over:

-gezonde versus ongezonde stress

-het verschil tussen burn-out, overspannenheid en depressie

-symptomen bij burn-out

-wie lopen risico?

-preventie

-hoe kan je iemand begeleiden met stressklachten?

-burn-out oplossen

-stresstypes

-hoe verloopt de terugkeer bij re-integratie?

 

Gezond aan het werk

Aan het eind van de bijeenkomst hebben we een rondleiding gekregen over het terrein. Het is belangrijk om af en toe pauze te nemen van je werk door bijvoorbeeld even een ommetje te maken. En dit ommetje was helemaal leuk, het is daar prachtig! Anton, bedankt voor deze leerzame en lekkere bijeenkomst.

Save the date: klantendag 2023

Op dinsdag 21 november organiseren wij onze eerste klantendag! Een interactief programma, gericht op Duurzame Inzetbaarheid. Het thema van de dag is: De kracht van wendbare en veerkrachtige..